پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 2 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۱:۱۹:۵۵

برای نخستین بار بعد از لغو تحریم‌ها
دو نفتکش ایرانی از پایانه نفتی خارگ عازم روتردام شدند

باشگاه خبری فراساحل: دو نفتکش متعلق به ایران برای نخستین بار از زمان لغو تحریم‌‌های این کشور در سال گذشته، به سمت یک مرکز پالایش و تجارت نفت خام در شمال اروپا در حال حرکت هستند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع وابسته به بخش نفت و منابع بخش کشتیرانی به خبرگزاری رویترز گفتند دو نفتکش متعلق به ایران برای نخستین بار از زمان لغو تحریم‌‌های این کشور در سال گذشته، به سمت یک مرکز پالایش و تجارت نفت خام در شمال اروپا در حال حرکت هستند. گزارش‌‌های مربوط به پیگیری حرکت کشتی‌‌ها نشان داد دو نفتکش عظیم «سنو» و «هودج» متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران مقداری نفت خام را از جزیره خارک ایران بارگیری و حرکت به سوی بندر روتردام در در شمال غرب اروپا را آغاز کردند.

هر کدام از این کشتی‌‌ها حامل دو میلیون بشکه نفت خام هستند.  موفقیت نفتکش‌‌های ایرانی در یافتن مشتریانی در روتردام نشان ‌می‌دهد ایران مسیر آسان تری را برای دسترسی به بازار اروپا پیدا کرده است و به احتمال زیاد، به دنبال خریداران نفت خام سنگین در اروپا خواهد بود زیرا تولید نفت سنگین دیگر تولید کنندگان عضو اوپک به ویژه رقیبش عربستان سعودی کاهش یافته است.  چنین تحولی همچنین ممکن است موجب تسریع روند فروش نفت خام ایران شود که در نفتکش‌‌های بزرگ انبار شده است.منابعی در بخش نفت اوایل ماه ژانویه به خبرگزاری رویترز گفتند مقدار نفتی که ایران در نفتکش‌‌های غول پیکر خود به عنوان ذخایر شناور نگهداری ‌می‌کند طی سه ماه اخیر به علت افزایش صادرات نفت این کشور تقریبا نصف شده است.



  کد خبر : 3187
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :